اصول تحلیل تکنیکال
نوشته شده توسط : مجید زارعی

کی از اصول تحلیل تکنیکال که هم خیلی ساده و هم خیلی مهمه، اصل تبدیل حمایت و مقاومت به همدیگه پس از شکسته شدن هستش. به این معنی که اگر یک سطح یا خطی حمایت محسوب میشه، در صورتی که شکسته بشه، از اون به بعد تبدیل به مقاومت خواهد شد. (بر عکسش هم برای تبدیل مقاومت به حمایت صادقه). به عنوان یک مثال میشه گفت که حفره های تاریخی، در آینده به عنوان حمایت عمل خواهند کرد ولی اگر این حفره تاریخی که حمایت هستش به پایین شکسته بشه، از اون به بعد به عنوان مقاومت عمل خواهد کرد.

تصویر زیر را در یک سایت خارجی برای آموزش مطلبی که در بالا گفتم، پیدا کردم. فقط اعداد ۱ تا ۴ را من به تصویر اضافه کردم تا راحت تر بتونم توضیح بدم.

توجه کنید ما در نقطه ۱، یک حفره داریم که قراره در آینده به عنوان حمایت عمل بکنه، همونطور که در تصویر می بینید این کار را هم انجام میده و چندین بار قیمت به این سطح برخورد می کنه و حمایت میشه (یک مثالش نقطه ۲ هستش) تا اینکه در نهایت در نقطه ۳ به پایین شکسته میشه و از اون به بعد سطح حمایتی قبلی، تبدیل به مقاومت میشه. می بینید که در نقطه ۴ قیمت به اون سطح بازگشت کرده و دچار مقاومت شده و بعدش افت شدید تری کرده. حتی بعداً هم مجدداً به این سطح رسیده و باز مقاومت کرده.

می بینید که این تصویر از سایتی خارجی است و نظر شخصی من نیست.

حالا اگر این را با نمودار دلار مقایسه کنید می بینید چقدر شبیه هم هستن. ۲۹۰۰ تومان به عنوان یک حفره ، نقش حمایت را بازی کرده تا در نهایت به پایین شکسته شد و قیمت تا حدود ۲۶۰۰ افت کرد و بعد تا ۲۹۰۰ رشد کرد و دچار مقاومت شد. ما الان در نمودار دلار در نقطه ای معادل نقطه ۴ در تصویر بالا هستیم.

فکر کنم دیگه کاملاً توجیه شده باشید که چرا من می گم اگه ۲۹۰۰ به بالا نشکنه، سیگنال خریدی وجود نداره. چون ممکنه مثل چارتی که می بینید، پس از بازگشت به سطح قبلی، با یک افت شدید دیگه مواجه بشه.

توجه کنید که ممکنه اون افت اتفاق نیفته و قیمت شروع به رشد بکنه ولی تا زمانی که ۲۹۰۰ به بالا شکسته نشه، طبق اصول سیگنال خریدی وجود نداره و من نمی تونم تعجب خودم را از اینکه خیلی ها در این موقعیت سیگنال خرید صادر می کنند، پنهان کنم.




:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 شهريور 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: